4.10.2015

Minä täällä hei!


Olen kirjoittanut tätä blogia jo kolme vuotta. Tänä aikana olen kertonut hyvin vähän itsestäni. Olen halunnut pitää selkeät rajat yksityisyyden kanssa ja keskittyä siihen olennaiseen eli sisustamiseen. Olette kuitenkin monesti varmasti miettineet, että millainen ihminen tätä blogia oikein kirjoittaa, joten ajattelin rohkaistua kertomaan itsestäni muutaman asian.

Olen 29-vuotias vaimo, äiti, isosisko, täti ja kummitäti. Sisustusbloggareiden valtavirrasta poiketen en työskentele visuaalisella alalla, vaan olen koulutukseltani diplomi-insinööri ja nyt hoitovapaalla tutkijan työstäni. Horoskoopiltani olen härkä ja jotkut väittää, että sen huomaa jääräpäisessä luonteessani. ;) Olen ujo, herkkä, ajattelija, realisti, hyväuninen ja suklaa-addikti. Kupissani on yleensä mustaa maustettua teetä ja se on puoliksi tyhjä. En tykkää syksystä ja sateesta, vaan olen kevään tyttö. Nautin siitä, jos välillä saa olla vaan. Jos johonkin ryhdyn, teen sen yleensä vähintään 110 prosenttisesti. Olen jonkinasteinen siivousintoilija ja useimmiten kotimme on siinä kunnossa, että yllätysvieraat kehtaa päästää sisään. Inhoan kuitenkin yllätyksiä ja tykkään suunnitelmallisuudesta. Autossa radiossani soi aina Radio Rock, LP-soittimessa pyörii useimmiten ZZ Topin Afterburner ja olen käynyt useammalla Metallican ja Rammsteinin keikalla. En viihdy kovin hyvin mekossa ja korkokengissä, vaan lempparivaatteeni ovat farkut ja neulepaita. Lempivärejäni niin sisustuksessa kuin pukeutumisessakin ovat sininen, vihreä, harmaa ja musta.

Eli minä, Viivi, täällä hei!

Ja nyt mietin, uskallanko painaa "Julkaise"...

32 kommenttia:

  1. Hei Viivi! Ihana kuulla vähän enemmän sinusta näin pintaa syvemmältä. Samastun tekstissäsi suunnitelmallisuuteen, Radio Rockiin ja herkkään, ajattelevaan ja realistiseen persoonaan. Toisaalta olen ehdottomasti mekkotyttöjä, usein myös korkokenkien kera. Erittäin virkistävää myös kuulla, että sisustusblogin takana ei ole perinteinen visualisti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Mukava kuulla, että löysit yhtäläisyyksiä. :)

      Poista
  2. Olipa Viivi kiva, kun rohkaistuit kertomaan itsestäsi muutaman asian ja vielä painot julkaise nappiakin :D Jotenkin mukavaa kuulla, että minkäslainen ihminen blogin takana on. Itsekin olen pohtinut omaa yksityisyyden rajaa ja sitä mitä haluan blogissani tuoda itsestäni julki. Tässä vaiheessa, kun olen pitänyt blogia vasta suht vähän aikaa (alle vuosi), niin en ole juurikaan rohkaistunut kertomaan itsestäni paljoakaan.. Mutta ehkäpä sitä rohkaistuu sitä mukaa, mitä kauemmin blogia pitää..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tykkäsit postauksesta! :) Mun täytyi kerätä rohkeutta kolme vuotta, joten ehkä säkin uskallat kertoa itsestäsi jotain vielä jonain päivänä.

      Poista
  3. Hei Viivi! Olipas mukava tutustua :)
    Meän suvussa on myös muutama jääräpäinen härkänainen (minun äiti, meän vanhin tytär ja minun serkku) ja mie tunnistan tuon järjestyksen pitämisen tarpeen ja lievän siivousintoilijan myös heistä, mutta myös sen että ovat näppäriä ja nopeita tekemään asioita kun niin päättävät :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Tiina! Mukava kuulla, että teidän perheessä on samanlaisia härkänaisia. :)

      Poista
  4. Hei Viivi! Kiva kuulla sinusta enemmän :-) Itsestäni tuntuu, että olen kertonut blogissa vähän huomaamatta itsestäni jo "kaiken", kun vuosiakin on vierähtänyt melkein viisi. Ja sitten taas toisaalta, jos lukee vain blogiani, ei tiedä oikeasti yhtään mitä meille kuuluu, vaikka moni sukulainen/ystävä niin luuleekin. Eli ainahan näihin blogeihin valikoituu jonkunlainen osuus elämästä, mutta harvoin ihan kaikkea kuitenkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Mä tykkään sun tavasta kertoa välillä niitä arkisia juttuja. :) Totta myös, että moni saattaa kuvitella tietävänsä blogin perusteella mitä kuuluu. Mutta eipä se uusien sisustustyynyjen hankkiminen tai uusien valaisimien ripustelu kerro sitä, mitä oikeasti kuuluu.

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Moi, kiva kun tykkäsit postauksesta. :)

      Poista
  6. Hei Viivi, mukava tutustua :) Kiitos kivasti kirjoitetusta jutustasi - ehkäpä minäkin juttusi rohkaisemana innostun tässä joku päivä kertomaan enemmän itsestäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! Mukavaa, että tykkäsit. Jospa itsekin rohkaistut jonain päivänä kertomaan enemmän. Se saattaa antaa paljon. Ainakin ison pinon mukavia kommentteja. :)

      Poista
  7. Moi moi, tuuthan Mansen blogikirppikselle meitä tapaamaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi moi, tarkoitus olisi tulla pistäytymään. :)

      Poista
  8. Vastaukset
    1. Moikka Anna! Ihanaa aurinkoista syyspäivää. :)

      Poista
  9. Kiva kuulla susta Viivi :) On muuten jännä, miten sitä kehittelee omanlaisia mielikuviaan bloggareista, jotka eivät itsestään juuri kerro mitään. Osin mun mielikuvat sinusta osui aika oikeaan, mutta osin ei todellakaan. Eli ehkä ihan hyvä kertoa itse itsestään, ettei lukijat kuvittele ihan mitä sattuu ;D

    Ja edelliseen postaukseesi; suukkosuun huone on jo todella suloinen! Suukkosuu taitaa olla vielä niin kiva sisustuskaveri, että antaa tavaroiden olla siellä, minne äiti ne asettelee, ainakin ne lipaston päällä olevat? Täällä meno on sen verran villiä, että äiti-ihminen vain pakosta tottuu siihen, että lapsi haluaa myös sisustaa - ja tietenkin lapsen omalla maulla ;) Ja niin; härkäihmisenä minäkin olen niin järjestyksen ihminen. Ja nyt: en vain pysty enää hallitsemaan tilannetta lasten kanssa, ja ihme kyllä, jotenkin tähänkin on sopeutunut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi, kiva että tykkäsit! :) Jep, kyllä täälläkin ollaan jouduttu antaa hieman periksi sekasotkulle. Nyt kirjat oli nätisti hyllyssä, mutta yleensä tyttö käy kiskomassa ne alas. :D

      Poista
  10. Heippa Viivi! :) Ja hei, Suukkosuun huone on niiiin ihana!

    VastaaPoista
  11. Tosi kiva postaus, Viivi! Ihana saada pieni katsaus blogin kirjoittajaan. Aloin itsekin miettiä, pitäisikö joskus (tulevaisuudessa) uskaltaa itsekin vähän raottaa yksityisyyden verhoa, vaikka blogi ei nyt kovin vanha vielä olekaan (vajaa 2 vuotta).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla, että tykkäsit! Raoita rohkeasti vaan. :)

      Poista
  12. Heippa Viivi ja olipas hauska tutustua paremmin!:) Tulin tänne itse asiassa vähän kyynel silmäkulmassa, sillä selailin herkkänä hetkenä omia vanhoja blogikirjoituksiani elämän ihmeellisyydestä. Ja siellä olit sinä jättänyt kauniin, mutta surumielisen viestin. Nyt oli pakko tulla varmistamaan, että olithan sinä nykyään ihanan Suukkosuun äiti. Olen hirmu onnellinen teidän puolestanne <3 Kaunista syksyn jatkoa ja tunnelmallista joulun odotusta! Ja anteeksi aivan seko viestini:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiitos ihanasta viestistä! <3 Olen nyt 10,5 kk vanhan Suukkosuun äiti ja en voisi olla onnellisempi. <3 Ihanaa syksyä ja joulunodotusta teidänkin perheelle. :)

      Poista