Joko, joko?


Olen yrittänyt vältellä sitä. Kerran se on jo saattanut lipsahtaakin. Nimittäin se J-sana. Joulu. Salaa olen jo mielessäni miettinyt pihapuun jouluvalojen sytytystä ja ihastellut kynttelikköjä varastossa. Glögiäkin olisi kaapissa ja syksyllä tekemäni madeiralla höystetty luumumarmeladi (klik!) odottaa torttuja.


Vaikka olen yrittänyt vältellä, niin pikkuhiljaa ja salaa se taas alkaa hiipiä meillekin. Kirppikseltä tarttui mukaan kahdella eurolla vanha retro kynttelikkö, joka on jollain tavalla taas hyvin trendikäs messingin ja mustan yhdistelmänä. Lehtikorissa nököttää jo ensimmäinen joululehtikin.

Joko, joko?

12 kommenttia

  1. Meillä palaa sisällä jo kahdet jou...tunnelmavalot ja keittiön ikkunalla ulkopuolella...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä mäkin taidan ensi viikonloppuna katsoa, jos itsekin laittaisi jo jotkut.

      Poista
  2. Meillä on kans kahdet valot jo jonku aikaa palaneet.. toiset on vanhasa lasipurkisa ja purkki semmosesa seinätelineesä ja toiset on kiepautettu siihen telineeseen.. Kivasti valasee et näkkee hämysäki kulkee.
    Ihana toi sun retrokynttelikkö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valot kyllä valaisee kivasti ja siksi pihapuun valojen sytyttäminen on ollut jo mielessä. Meillä kun ei ole pihavaloja oikeastaan ollenkaan.

      Poista
  3. Jo. Vaikka se lahjahössötys hirvittää..hauskan kynttelikön löysit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lahjahössötyksestä en mäkään ihan kamalasti tykkää, kun olen niin huono keksimään sopivia lahjoja. Paketointi on kyllä hauskaa ja kaikki muu hössötys. :)

      Poista
  4. Mä oon tässä kanssa jo hypistelly jouluvaloja, mut vielä oon malttanu. Ja oon aina sanonu, etten oo joulu-ihminen, mutta täytyy varmaan niellä sanani ja myöntää asian muuttuneen.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon aina ollut jouluihminen ja joulun laittaminen on ihanaa. Unohtuu samalla arki ja murheet, kun on jotain odotettavaa ja hössötettävää.

      Poista
  5. Vähän kyllä hiipii j-sana täälläkin mieleen. Parit j-lahjat hankittu ja tänään ajattelin viritellä valoja ulos. Kohtahan se on jo marrakuu ja sitten ei ole pitkä aika j-kuuhun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huiman nopeeta tää syksy on kyllä mennyt! Ehkä se on vaan hyvä aloittaa j-puuhat, että j ei yllätä liian pian.

      Poista